Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-13, 09:39   #29
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høyt blodsukker om morgenen

Å finne ut hvilken type diabetes en har er nok ikke alltid like lett, nei. Diabeteslegen jeg hadde en gang var så usikker på om jeg hadde type 1 eller type 2 at han satte meg på Metformin og gav meg beskjed om å droppe insulinet for å bli sikker... Da hadde han tatt prøver i det vide og brede for å prøve å bli klokere, men fikk ikke klare resultater på noen av dem. Jeg hadde nemlig egen insulinproduksjon etter åtte år med type 1-diagnosen.

Den gangen var ikke lavkarbo kjent, og kostholdet var gjerne 50% karbohydrater... Etter 2 uker på Metformin nektet jeg å fortsette, men han var fremdeles innstilt på å komme til bunns i mysteriet som han kalte det.

Så når noen spør om hvilken type jeg har, er svaret stort sett "Type 1, 3 og 4, og har i tillegg prøvd meg to uker som type 2-er"

Men tilbake til poenget her: Du sier at du legger deg med blodsukker på 4-5. Har du prøvd å ha vekkeklokka på om natta bare for å sjekke blodsukkeret da? (legene jeg har hatt pleier å anbefale rundt klokka 03) for å se hva blodsukkeret er da? Den vanligste grunnen til å stå opp med høyt blodsukker, er at blodsukkeret har falt såpass på natta at kroppen selv griper inn (utskillelse av glykogen fra leveren). Om det er problemet, er det enkelt å fikse ved litt mindre insulin eller litt mer mat på kvelden.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat