Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-13, 14:33   #1319
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Huff da...jeg så nå at det innlegget mitt var skrevet for å misforståes. Denne gangen var det ikke "overlysten" på sjokolade som tok overhånd, denne gangen hadde jeg ordentlig kontroll og spiste noen biter i løpet av kvelden (ble sikkert flere enn jeg tror men lell) uten å verken "ta av", bli så fysen på noe mer. Skikkelig artig å kjenne på den følelsen. Men den tungheten i kroppen dagen etter - DEN var heftig. Den slo meg helt ut den, og tok all energi. Det var det jeg mente med innlegget mitt - hvorfor ble det sånn? smjg du har jo stadig vekk imponert meg med kunnskapen din om det meste, og jeg hadde nok håpet på at du spesielt hadde et svar, men også dere andre siden jeg regner med dette ikke er noe som bare har skjedd med meg?

Ah.. da misforsto jeg grundig. Sorry!

Nei - dette med sterke reaksjoner på karbohydrater (om det er karbohydratene og ikke noe annet i sjokoladen som er problemet) er ikke noe jeg har opplevd selv, og dermed så har jeg ikke satt meg særlig inn i det. Men det går noen tråder om hypo-/hyper-glycemia ... vet ikke om noen av dem kan passe på problemet du merker? Det likner jo veldig på hypoglycemia, men tidsspektret er for langt i forhold til den tradisjonelle forståelsen av situasjonen... ...

Det eneste jeg husker ellers er at jeg leste om en som spiser ketogent - og har gjort det i noen år... som opplevde blodsukkersvingninger etter karbohydratinntak som på et vanlig kosthold hadde blitt tolket som diabetes. Han (biokjemiker, mener jeg han er - det er "peter på bloggen hyperlipid" jeg snakker om) brø seg ikke noe om det, men regnet rett og slett med at hans glukosetoleranse (evnen til å håndtere karbohydrater) hadde blitt nedregulert over tid på den ketogene kosten..

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat