Sv: Ferdig slanket, hva nå?
Opprinnelig lagt inn av CookingWithGas, her.
Det paradoksale er at jeg hadde begynt å skrive en bok om lavkarbo som jeg hadde tenkt å legge ut gratis på nett som motvekt til "pillepusherne" og andre som lopper folk for penger. Hadde nesten 200 sider ferdigskrevet, men føler vel at troverdigheten ikke er helt på topp her jeg sitter med dobbelthake og hengemage 
Jeg synes at et kapittel om "etterpå" og eventuelle farer og feller passer perfekt inn i en bok om lavkarbo. Når bare 10 % klarer å holde vekten nede, vil det si at veldig, veldig mange kunne hatt bruk for et slikt kapittel. Ikke minst for å vite at dette er en vanlig ting, og ikke et tegn på at man "ikke får til". Da slipper man å tenke "hvorfor gidde gå ned, når alt bare kommer på igjen så fort jeg er ferdig". Jeg tror at mange, meg selv inkludert, ikke automatisk kommer frem til at man skal leve på lavkarbo resten av livet, men at det er noe som bruker tid på å sige inn. Med et slikt kapittel, der man leser om en person som kan, kunne og klarte å gå ned i vekt, likevel gikk opp igjen "etterpå", vil dette i alle fall for meg være lettere å akseptere.
Lykke til med bok 

|