Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-13, 17:03   #1
Julie
Seniormedlem

Julie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Uren hud og p-pillen

Vet ikke om dette er riktig sted for denne tråden: om den passer bedre annensteds er det bare å flytte den.

Jeg har i alle fall et spørsmål angående uren hud og p-pillen. Jeg har, som de fleste tenåringer, ganske uren hud i ansiktet - det forbedrer seg enormt når jeg spiser lavkarbo, men jeg bor for tiden på internat i England og det er av den grunn vanskelig å spise så strengt som jeg ville gjort ellers. Jeg må være utrolig streng med maten for at huden skal bli merkbart bedre, og om det blir til at jeg og noen venner bestiller en pizza en gang iblant, spretter kvisene frem og huden blir seendes skikkelig ille ut i en til to uker etterpå.

To venninner av meg har begynt med p-pillen siden vi begynte på internatet, og hun ene har fått merkbart bedre hud. Den ser faktisk utrolig fin ut til at hun spiser så og si hva hun vil!

Spørsmålet mitt er da om det kunne vært en tanke å prøve p-pillen for å se om det kan hjelpe med å berolige den ‘hormonelle’ huden min? Det er ikke snakk om at p-pillen blir en løsning for å kunne spise hva jeg vi, altså: jeg kommer uansett til å fortsette med LCHF.

Det er kanskje greit å nevne at jeg har PCO(S), men syklusen min har så godt som normalisert seg siden jeg begynte med lavkarbo. Jeg har lurt på om dét kanskje er årsaken til at huden min er så mye mer 'berg og dalbane-aktig' enn det andre på min alder opplever...

Tips og tanker mottas med takk!

Sist redigert av Julie : 01-04-13 kl 19:10.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat