Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-13, 13:45   #13
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uren hud og p-pillen

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Ang de 20 kg på 2 år.. Jeg er på vei til å bgynne med pilla nå, og er livredd for 2 ting, og det er vektoppgang og depresjon.. Legen mente at hun ikke har sett depresjon som følge av ppiller ennå. Men hva er det som gjør at man legger på seg? Kødder pillene med metabolismen, eller sitter det "mellom øra"?

Det satt ikke mellom ørene på meg iallfall - med mindre at seksuell debut automatisk øker apetitten - på mat ...

Østrogeninnholdet var rett og slett altfor høyt i forhold til det kroppen min skulle ha, så den kvitterte med å legge på seg. Ikke så uvanlig det med mye østrogen slashende rundt.

Jeg ble ikke klinisk depressiv, men den ekstra "gnisten" / gladheten og pågangsmotet som man vanligvis har - og i sær når man er forelsket kom helt bort. Hverdagen ble a4 og grå, i stedet for sol og fuglesang.

Men som sagt - ikke alle p-piller er like, og ikke alle virker likt på forskjellige folk. Dog... hadde jeg visst det jeg vet nå så hadde jeg ikke gjort det der om igjen - kanskje bortsett fra gestagenpilla cerazette.