Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-13, 20:57   #8
Trolltika
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Alder: 48
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Disse D-vitaminene og mangel på slikt ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hvor mye man må opp i dose før man får opp verdiene er individuelt - ulike mennesker, ulik effektivitet i tarmene. Da jeg slet mye mer med magen måtte jeg helt opp i 5000 IU i en lengre periode før det begynte å gå rette veien. Så om du kan supplere med fullspektrum (viktig) solarium så er det fint. (Som en kommentar til den klaustrofobiske så arvet jeg et sånt gammelt "bare overside" solarium på stativ til hjemmebruk og kjøpte nye rør. Det er omtrent like klaustrofobisk som underkøya i en tom etasjekøye. )

Jeg vil anbefale deg å ta f.eks 5000IU i en måned, halvannen og så gå og få en ny test. Det er IKKE bra å ha så lavt vitamin d siden den blant annet modulerer immunforsvaret. Uten tilstrekkelig d-vitamin øker ikke bare faren for infeksjonssykdommer, men også faren for å pådra seg autoimmune tilstander....

At magen kan ha en del av skylda her har jeg ikke tenkt på. Det tarmsystemet mitt gjør alt annet enn å virke som det skal, så det kan jo ha noe å si for opptaket. Tenk at jeg ikke har vurdert det engang

Jeg testes hver 2.-3. måned for å se om verdiene har økt, men foreløpig går det heller dårlig. Over ett år etter at jeg starta med tilskudd ligger jeg fremdeles på nedre nivå, så det er derfor jeg ser på muligheten for å bytte tablettene ut med noen andre. Skal se nærmere på både helsekost og linken på nett her, for jeg vil gjerne opp i normale verdier. Har alt diabetes og en vriden tarm, betente ledd som ingen skjønner noe av og trenger ikke mer

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat