Sv: Derfor bør du kaste baderomsvekten!!
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Der er vi rett og slett forskjellige. Jeg veier meg morgen og kveld hver dag ... og vet da like godt hva som er normale vektsvingninger for meg, som klærne mine. Og har god oversikt over hva det er som påvirker hverdagssvingningene.
Jeg vil heller si at OM det vekta viser blir viktigere enn om klærne passer/det målebåndet og speilet forteller så gjør den seg best i en konteiner. 
Jeg ser den, problemet er at de aller fleste ikke har slik kontroll og blir helt opphengt i hva vekta viser og syter og klager for de har "lagt på seg" 200 gram siden i går og lurer på hva de gjør feil
Alt for mange lar seg lure av badevekta og bør bare kaste den for vekta er det viktigste for dem, men jeg ser at det ikke er så lett i et samfunn der alt handler om hva man veier og hvilken BMI man har. Og hvor nøyaktige er egentlig slike vekter, kommer jo alt ann på hvor vekta står, hvordan man står på vekta osv osv. De aller fleste bør nok bli litt mindre opptatt av hva den viser. Ellers så synes jeg at artikkelen oppsummerer ganske greit hva og hvordan vekta påvirkes for de som ikke har forstått det ennå 
|