Sv: Derfor bør du kaste baderomsvekten!!
Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.
Og bare for å spe på med en liten historie om BMI fra den virkelige verden.
Holdt rett og slett på og ta kvelertak på en kirurg her om dagen da han begynte og gnåle om BMI'en min som var for høy. Jeg sa til han at jeg faktisk har mye muskler, ikke fett og at BMI er et utdatert mål. Han fnyste og sa at BMI er et viktig kriteria for operasjonen.
Jeg svarte at vi kan godt ha en konkurranse med armhevinger. Hvor mange kan du ta med strak kropp med beina på en krakk? HÆÆÆ!?! Jeg kan ta 20 og er ei dame på over 40 år, du er en bleikfeit kirurg midt i 30-åra og skal i teorien være atskillig sterkere enn meg. Vedder allikevel mye på at jeg tar dobbelt så mange som deg. Så muskler mannen, muskler!! OK jeg sa alt dette på en finere måte, men jeg tenkte omtrent dette 
Han ga seg og målte fett/muskler på meg og måtte ærlig innrømme at jeg hadde "falsk BMI".... Jadda, falsk BMI faktisk...... 
Kongebra - tør vi håpe at vedkommende lærte å tenke selv mhp BMI nesten gang? WHO sier dessuten at BMI ikke er egnet for enkeltindivider, men for befolkningsmasser. Den dagen den legen blir en befolkningsmasse så kan han holde fast på BMI'en sin.
Mark Sisson (på Marks Daily apple) har forhøyet BMI (dette var feil - han har en BMI på 23,5, men jeg vil påstå at han ikke ser ut som mange andre jeg kjenner med samme BMI)... sjekk bildene hans. 
Sist redigert av smgj : 04-04-13 kl 09:42.
|