Sv: Den store håndarbeidstråden!
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Eneste grunnen til at jeg lærte meg det er at det jo er glitrende i diagram! Fikk helt nervesammenbrudd av å sy og klippe i timesvis med strikkearbeid. 
Har strikka hele for- og bakstykket på en islender med denne metoden nå, og det ble veldig bra! Strikkefastheten satt. 
Merkelig... Jeg husker ikke oppklipping som nervepirrende i det hele tatt, jeg. Mulig jeg vil si noe annet når jeg må gjøre det alene (hadde mamma som veileder) da - på de tre prosjektene hvor jeg har gjort oppklipp. Kan ikke huske at hun måtte kaste noe av det hun lagde med oppklipp og hun strikka mange gensere/kofter og foretrakk det framfor rundfelling, så da må det da gå an ... Hun brukte symaskina og ikke heklemetoden og strikka i superwash - som jo skal være fyfy ved oppklipp. Hun foretrakk t.o.m symaskinsammensøm av skuldrene fordi det ga mer sideveis fasthet enn sammenstrikk gjør.