Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-13, 10:47   #1873
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Eneste grunnen til at jeg lærte meg det er at det jo er glitrende i diagram! Fikk helt nervesammenbrudd av å sy og klippe i timesvis med strikkearbeid.
Har strikka hele for- og bakstykket på en islender med denne metoden nå, og det ble veldig bra! Strikkefastheten satt.

Merkelig... Jeg husker ikke oppklipping som nervepirrende i det hele tatt, jeg. Mulig jeg vil si noe annet når jeg må gjøre det alene (hadde mamma som veileder) da - på de tre prosjektene hvor jeg har gjort oppklipp. Kan ikke huske at hun måtte kaste noe av det hun lagde med oppklipp og hun strikka mange gensere/kofter og foretrakk det framfor rundfelling, så da må det da gå an ... Hun brukte symaskina og ikke heklemetoden og strikka i superwash - som jo skal være fyfy ved oppklipp. Hun foretrakk t.o.m symaskinsammensøm av skuldrene fordi det ga mer sideveis fasthet enn sammenstrikk gjør.