Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-13, 10:49   #12
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Disse D-vitaminene og mangel på slikt ...

Etter å ha ligget lavt i flere år, begynte jeg på 40mikrogram D3 i høst. Første måling før jul viste ingen endring. Så begynte jeg å ta ca 10 minutter solarium en gang i uken i tillegg. Etter 6 uker lå vit- D innenfor ref. området for første gang! Helt nederst, men innenfor selv de nye grensene som jo er høyere (75-200 er det nye anbefalte nivået) enn de gamle.
På toppen av det hele er jeg GBP- operert(derfor kan jeg ikke ta høydose vit- D for det er sterkt for magen) og har lavere opptak fra tarmen, så jeg er sikker på at det er den lille dosen solarium som har hjulpet meg.

Ikke at jeg merker noen som helst forskjell på noen ting uansett hva blodprøvene viser, men det er meg da!