Tråd: Fos?
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-13, 09:21   #6
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fos?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Høres ut som en god plan å blande flere ting. Jeg har også erfart at det er best å blande forskjellige søtningsmiddel for god resultat. Men xilitol? Sånn flytende? Så at de solgte den på iHerb. Er den bra? Den påvirker vell blodsukker, gjør ikke den det? Kan xilitol eller FOS brukes i bakst? Jeg er visst i det spørrende hjørnet idag

Den xylitolen jeg har er som grovt sukker i konsistens. Smaker som et sukker med litt lite søtsmak (50-70%). Jeg mener - har ikke sjekket - at xylitol gir blodsukkerstigning og heller ikke hvor mye/hvor fort, bare så du er obs på det.
Jeg har ikke brukt verken FOS eller xylitol i bakst. (Jeg baker lite, og bruker faktisk helst honning, banan, epler, gresskar, gulrot, dadler, stevia og demarasukker når jeg baker. Tenker som så at frukt/grønnsaker gir både en del søtsmak, saftighet, fiber og sporstoffer - og bidrar til å redusere behovet for sukker. Og så bruker jeg litt til slutt - fordi ellers vil ikke mannen hjelpe meg med å spise... )