Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-13, 17:16   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Avslutning av sykemeldingsperioden,hva da?

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Hei!
Jeg satser på at en av dere på forumet kan gi meg et svar på min problemstilling.
Jeg har snart vært sm i ett år, smperioden min går ut 21 mai. Legen og jeg har søkt AAP,slik at jeg er sikret hvis jeg ikke blir bra i tide. vil helst unngå Aap.
Jeg har hatt flere brudd i bekkenet, er blitt bedre men ikke bra nok til å jobbe ennå. Men jeg blir bra,men det må ta den tiden det tar. Jeg har en veldig fysisk jobb.
Slik er situasjonen pr i dag.
Jeg er lærer og har tilgode 4 uker og 2 dager ferie fra i fjor.
Det jeg lurer på er om jeg kan gå rett fra sykemelding til ferie når sykemeldingsperioden går ut? Da har jeg jo en måned til å bli bra på?
Må jeg friskmeldes først for å ta ut ferien jeg har til gode?
Hva med den ferien som skal være i 2013, har jeg rett til den?
Jeg er veldig frustrert,hverken arbeidsgiver eller NAV svarer meg ordentlig.

Siden du ble sykemeldt sist i mai vil du ikke få store summen i feriepenger selv om har mange uker ferie til gode. Dvs du har opptjent feriepenger for fem måneder. Man får feriepenger av sykepenger også, men maks 12 uker mener jeg å huske. Alle har krav på 5 uker ferie hvertår, men det er ikke gitt at det er ferie med lønn. Tror jeg. Mener det var slik det var da jeg gikk på samme viset som deg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat