Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-13, 02:48   #2
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør-tips?

I gamle dager spiste de fleste av oss enten kokte poteter, kokt pasta eller kokt ris som tilbehør. Helt ærlig; det er ikke mange potetspisere som sier at poteta er den gode delen av middagen. Den er bare fyllmasse.
Veldig mange av oss var lite flinke til og variere grønnsakene; det ble liksom kokte gulrøtter eller kanskje en råkostsalat eller kanskje noe stekt løk og sopp.

Da jeg fikk diabetes og gikk over til lavkarbo sa min yngste sønn som da var 20 år at han var heldig som hadde ei mor med diabetes, fordi han fikk så god mat.
Lavkarbo er ingen brems i det hele tatt; det er bare og finne alternativer.

I stedet for pasta bruker jeg enten squash-pasta eller Dreamfield-pasta. Har planlagt og prøve oppskriften på hjemmelaget pasta som ligger her på forumet, men er ikke kommet så langt.
I stedet for pommes frites, lager jeg f.eks. sellerirot frites; minst like godt
I stedet for ris bruker jeg f.eks. blomkålris
I stedet for poteter bruker jeg f.eks et rikt utvalg av grønnsaker eller en spennende salat. En god salat knocker den gode gamle poteta rett vest, etter mitt syn.
Jeg liker og eksperimentere med mat og jeg elsker og spise mat.
Mine middager har alltid et rikt utvalg av grønnsaker, noen ganger i form av råkostsalat, noen ganger som en varm salat med f.eks. bacon eller scampi, noen ganger som en wok, andre ganger som ovnstekte, noen ganger som gratenger, etc.
Det er mye mer og velge mellom når man ikke alltid skal måtte spise den samme poteta dag ut og dag inn.