Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-13, 08:48   #3
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør-tips?

Jeg tror det er viktig å lære seg å ikke tenke på annen mat som ERSTATNING for pasta, ris osv, men lære hodet å utelukke den delen psykisk. Det tok meg mange år, for jeg tenkte på mat som blomkålmos osv som er ertatning for pastaen jeg elsket.

Nå spiser jeg enkelt og greit kjøtt, fisk og fugl osv og grønnsaker attåt. Grønnsakene er ikke erstatning for pastaen, de har alltid vært der, men jeg spiser mere av de.
Jeg vet at det ikke er dette du spør om, men det kan være greit å ha i bakhodet og prøve å huske på.

Jeg er veldig glad i feks finsnittet hodekål eller kinakål i wok, det fyller ut woken litt og gir litt mere crunsh. Eller revet blomkål som stekes i smør, salt og pepper i noen minutter, den trekker fint til seg saus, noe en gjerne kan savne når pasta, ris og potet blir borte. For en vi jo gjerne ha med seg den gode sausen da

Jeg woker mye, spiser mye supper på hverdagene til feks lunsj. Til middag har vi ofte wokede grønnsaker, eller en haug med skåler med oppkuttet paprika, agurk, selleri, gulrot( ungene spiser og jeg tar en og annen stripe) osv. Eller salater.
Noen spiser jo potet hver eneste dag, vil jo si at wok, salater, blomkålris, gratinert sellerirot/jordskokk/fennikel/reddiker/neper er mye mere variasjon i smak da

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat