Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-13, 12:07   #4
Ziltoidia
Seniormedlem

Ziltoidia sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 35
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Tilbehør-tips?

Det der med tilbehør hører nesten ikke hjemme i min matlaging mer. Her lages som regel alt i en stekepanne og det er det hele. Når det er andre ikke-lavkarbere med i bildet, får jeg stadig spørsmål om "hva skal du ha til maten da?", og da referer er de som regel til ris, pasta, potet osv. Det slår meg egentlig som absurd at man skal spise "mat til maten", når man spiser seg god og mett på hovedretten, uten å spise noe ufint mye av dette.

Det jeg prøver å si er vel, HVORFOR tilbehør? Men, det var jo ikke det du spurte om, så jeg skal se om jeg klarer å komme på noen forslag.

- STEK grønnsakene. Enten i ovnen eller stekepannen(!). Ha godt med fett, salt, pepper, krydder. Gi det smak, liv og røre!
- Sellerirot! Lag sellerirotmos eller sellerirotfries! Sellerirotrøst er jo også digg!
- Er du litt mer liberal på karbene, kan du alltids lage flaskegresskarmos, eller bare stek det i biter godt med krydder.
- Gi ikke opp med brokkoli og blomkål. I tillegg til koking kan det jo males opp til ris, stekes, ostegratineres, fløtegratineres... Jeg er skamløst glad i å dekke kokt blomkål med en blanding hakkede egg og smeltet smør. Passer godt til fisk.

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat