Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-13, 15:35   #34
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Magesyre og kunstig søtning

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Må protestere litt her;
Jeg lever lavkarbo, max 25 karber pr dag og har levd lavkarbo i to år etterhvert.
Alle prøver tatt hos meg viser at magnesium ligger øverst eller over referanseområdet, selv om jeg ikke har tatt noe tilskudd.
De siste månedene har jeg tatt multivitamin som også innehplder magnesium og da er jeg godt over referanseområdet.
Siden en av de beste kildene til magnesium i kosten er grønne grønnsaker som iallefall jeg mumser i meg daglig med god apetitt, så blir det feil og si at vi lavkarbere må ha tilskudd av det.
Magnesium-mangel er forøvrig ikke vanlig
http://www.apotek1.no/kost-og-ernaer...aler/magnesium

Til TS
Om du koker og spiser to rødbeter (ikke tilsette noe som helst salt eller krydder eller andre ting) og det som kommer ut når du er på do er helt rødt, ja da er det iallefall helt sikkert at du har for lite magesyre.
I en mage med nok magesyre vil fargestoffene i rødbete bli forandret, men er det ikke nok magesyre, så kommer fargestoffet ut igjen.

nei det er nøtter, frø og korn som har mest magnesium.