Sv: Den store håndarbeidstråden!
Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.
Wow, så produktiv du er Lekre ting! Tenker Marius-tingene falt i smak MÅ få kjøpt meg denne boka, altså!
Takker! 
Ja, det er en flott bok. Selv om jeg tror den hadde vært bedre dersom den ble lagd av noen som faktisk kunne noe om strikking, så er det en flott ansamling oppskrifter. Ble litt snurt da jeg fant ut at det var noen av Sandnes Garns Mariusoppskrifter som ikke var inkludert da. 
Lekker lue forresten!
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Jeg har prøvd det meste for å få det tett, men det er ikke lett, gitt. Jeg begynte til slutt å vri på maskene jeg hadde hentet opp (strikker dem bakfra), og det hjalp noe. Det blir jo ikke så verst, og jeg har sikkert strikka flere hundre par sokker på denne måten, men tå opp-sokker er a whole new level of sokkestrikking, altså! Samt at man lærer seg en rekke andre nyttige teknikker i slengen!
Kanskje jeg bare skal droppe å noen sinne lære meg vanlig sokkestrikk og hoppe rett å tå-opp-sokker. Så en video på hvordan man skulle gjøre det forleden. Var sånn jeg lærte midlertidig opplegg med heklekant, som har kommet godt med siden.
|