Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-13, 19:56   #1
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Vegetarlavkarbo

Jeg har lenge tenkt på å legge om til et vegetarkosthold, men har rett og slett opparbeidet meg motforestillinger på bruk av bønner og linser. Mange lurer nok på hvorfor jeg vil legge om, og kan da si med en gang at det for meg har med at jeg ikke ønsker å spise dyr. Jeg vil dog fortsette å spise melkeprodukter, fisk og egg, for å ikke gjøre det altfor vanskelig (min mor har frittgående tunhøns som lever det gode liv og er flinke verpere).

Så, hvorfor har jeg sperrer? Jo, jeg vet at bønner og linser inneholder mye karbs, selv om de er av de langsomme.. Jeg er allerede forholdsvis moderat iom. at jeg spiser ganske så mye grønnsaker, bær og av og til litt frukt i forbindelse med trening (ikke de fruktene med mest karbs). Jeg er livredd for å legge på meg, jeg har arbeidet hardt for å gå ned desse 40 kiloene, og vil nødig gå de opp igjen, og vekten vil gå foran her. De fleste vil nok si at jeg må bare prøve ut, men jeg vil høre om noen har erfaringer å komme med her? Og tips? Jeg sier vegetarlavkarbo, for jeg vil fremdeles ikke spise brød, pasta, ris og potet...

Alle tilbakemeldinger mottas med takk

Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat