Sv: Vegetarlavkarbo
Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.
Høres ut som om du begir deg utpå noe som minner om det jeg gjorde i høst, og dels har forsatt med. Kort oppsummert: det gikk fint. Jeg gikk ikke en gang opp de berømte vannkiloene, så vidt jeg la merke til hvertfall. De går jeg visst bare opp hvis jeg spiser gjærbakst eller godteri.
Jeg kunne godt få i meg 100-150 gram karbo hver dag, som kom fra grønnsaker, bønner, kikerter, linser, flaskegresskar, quinoa og frukt. Vekta har gått nøyaktig like sakte ned før som etter, så det var gla'nytt at jeg kunne spise mer liberalt enn hva jeg trodde. Det var riktignok fortsatt strikt lav-GI/GB.
Når det er sagt, så holdt jeg godt øye med alt matinntaket på diett.no. Jeg spiste ikke vegetarisk hver dag, men enkelte ganger kunne jeg spise vegansk flere dager på rad uten at jeg tenkte noe spesielt over det. Det er jo fortsatt rom for fett og proteiner.
Jeg vet ikke om det svarer på spørsmålet ditt, så jeg prøver å fatte meg i korthet. Så får du heller si fra om det er mer du lurer på. 
Syns det er flott at du deler din erfaring Setter pris på det! Har du gått ned etter at du begynte å spise mer vegetarisk? Eller er det status quo?
|