Sv: Noen grunnleggende spørsmål
Det er ingen som kan forutsi hvordan DIN kropp reagerer på den mengden karbohydrater (og det kostholdet ) DU ønsker å spise fullt ut. (auda! Her bedriver jeg plagiatskriving, ser jeg - vel - "great minds think ..." :red: )
Helt generelt kan vi si at de fleste som kommer fra et "vanlig" høykarbokostholdnyter godt av å redusere karbohydratene og da spesielt de kjappe karbohydratene.
Når det gjelder trening er de på samme måte for de aller fleste en fordel å være i bevegelse. Om ikke direkte for kiloene så for å opprettholde forbrenningen og for holdningen og generelt "utseende".
For meg virker du litt forvirret i forholld til hva, hvorfor og hvordan i forhold til lavkarbo - og det er ikke rart - vi er mange "dialekter" av lavkarbo, meninger og overbevisninger her inne. Sånn sett så hadde det vært lurt om du stakk en tur innom biblioteket og leste litt i et par lavkarbobøker. Kanskje ikke oppskriftsbøkene først og fremst, men de bøkene som omhandler temaer som "hvorfor velge lavkarbo" og "lavkarbo og trening" (dette er ikke boktitler, men temaer, altså - ).
Et bokforslag kan f.eks være
http://www.akademika.no/helt-naturli.../9788299859851
Etter å ha sett litt på disse tror jeg det vil være mye lettere å velge et kosthold som både vil være effektivt og passe nettopp til det nivået du ønsker både strikthetsmessig og treningsmessig.