Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-13, 19:20   #9
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Vegetarlavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg spiste sånn du beskriver, såkalt pesce/lacto/ovo-vegetarisk de to første årene etter jeg la om til lavkarbo, og gikk ned 17 kilo. Jeg spiste dog lite linser og bønner, og må si jeg var mektig lei etter de to årene, så hadde jeg vært deg nå ville jeg sakte innført belgefrukt og litt sånn! Det er tross alt gode vegetariske kilder til proteiner. Tofu og ufermentert soya ville jeg holdt meg unna på grunn av planteøstrogenet. Igrunn ikke godt for noe.
- Det skal forsåvidt tillegges at jeg knapt kunne lage mat på den tiden, og det ble kanskje litt ensartet, men lærte jo å variere mer etterhvert. For mitt vedkommende var det befriende å begynne å spise kjøtt igjen etter åtte år totalt som vegetarianer, så jeg har jo gått helt motsatt vei.
Prøver fortsatt å være matidealist der da lar seg gjøre, da.

Hva spiste du de to årene? Jeg er ikke så hypp på å spise tofu og slikt nei, så det blir det nok lite av. En fordel å kunne lage mat på et slikt kosthold, jeg har en venninne som var vegetarianer i flere år og levde stortsett på pasta, og det er vel ikke bra i noen som helst sine øyne.. Jeg anser meg selv som en ok kokk, og tror ikke at jeg skal bli mer matlei enn jeg i perioder er nå også. Det er bare den store frykten for å legge på meg igjen som stopper meg.

Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat