Tråd: Handleliste
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-13, 12:16   #9
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien

Sv: Handleliste

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg pleier å holde et øye med kjøttdisken her på lokalsjappa for de har rett som det er kyllingfileter (enkeltpakket!), strimlet kylling og koteletter (+ andre kjøttvarer, men det er det jeg handler da) til halv pris siden siste forbruksdato er i morgen. Holder seg finfint i fryseren min lenge etter det! Så jeg har ofte mange middager til halv pris i fryseren.


Det der syns jeg mange flere butikker burde tenke på å gjøre.. Jeg forstår at butikkene ikke kan legge ut lass med kjøtt og fisk til halv pris fordi da vil vel kundene bare kjøpe halvpris-varene når de kom ut , men litt av hvert av rester i en liten disk går utmerket godt an for alle butikker.

... og for å bevege meg inn på trådspørsmålet , så signerer jeg alt som står over her.

I tillegg vil jeg ha:

*spinat
*reddik
*persille (i karbonadene)
*h-melk (ikke så lavkarbo da, men men)
*havrekli
*goji-bær
*fiberhusk
*fibrex (er noe til å ha i bakst)
*bakepulver
*gelatin
*natron
*mørk sjokolade eller sukkerfri sjokolade (70-80%)
*kesam, cottage cheese og creme fraiche, noen ganger yoghurt
*laks og ørret
*kokos, kokosolje (tja) og kokosmel, mandelmel, peanutmel - ja alt til oppskrifter
*frosne bær som jordbær, bringebær og blåbær
*bacon crisp
*sukrin og sukrin gold
*steviadråper vanilje og toffe
*soyaproteinpulver til pizzabunnbakst
*spekemat i mange varianter
*sjømatpålegg med lite karber til ingen karber i
*honning, og sirup fra helsekosten (det er vel ikke streng lavkarbo, men jeg finner det av og til i oppskrifter på proteinbarer og brødbakst f.ex.)
*rapsolje og olivenolje
*karbonadedeig helst, men jeg kjøper ikke dem til 50 kr pakken.
*kalkunpålegg, philadelfiaost
*ketchup uten tilsatt sukker - bruker i pizzaen (ikke helt lavkarbo, men bedre enn den med sukker)
*fun light saft


I frysern min nå for tiden ligger det kyllingfilet, svinestek, hvalkjøtt, torskefilet, frossent syltetøy (rips, bringebær, jordbær), frosne grønnsaksblandinger fra Rema, karbonadedeig og kjøttdeig, reinskav og reinfilet, pizzastykker, singelfrosne bær og isbiter til smoothie og ismaskinbøtta mi i tilfelle jeg får lyst til å lage is.


Sist redigert av Bonjævel : 10-04-13 kl 13:00.
Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat