Tråd: Handleliste
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-13, 17:24   #17
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Handleliste

Jeg handler stort sett for meg selv og finner det mer praktisk å handle hyppig, så det blir ikke noen "storhandel" - men dette er de varene jeg handler mest av i hverdagen:

Fra tyrkersjappa:
-Egg, store brett
-Kokosmelk
-Avocado (små avocadoer i nett, langt billigere enn andre steder)
-Gresskar av forskjellige slag
-Krydder (chili, hvitløk, ingefær, cumin, osv)

Fra slaktern (liten og renslig slakter i gata her):
-Oksehaler
-Skivet lammelår, lammekjøttdeig
-Kyllingvinger (tre kilo for under en hundrelapp, da er det liksom greit)

Fra normal dagligvare:
-Fett: Smør, rapsolje, kokosolje
-Kjøtt: Kjøttdeig (av "alt"), nakkekoteletter, høyrygg/bibringe/bog, kyllingklubber, kyllingfileter, røkt laks, laksefileter/salmalaks, koljefileter, seiblokk
-Grønnsaker: Hodekål/spisskål, paprika, vårløk, purre, squash, sellerirot, spinat, brokkoli, blomkål (og frosne bær - bringebær, jordbær, blåbær)
-Hermetikk: Tunfisk i vann, hakket tomat, minimais, skivet jalapeño
-Attåt: Mandler, valnøtter, kokosmasse, kakao (bruker det som krydder)

Meieriprodukter spiser jeg ikke så innmari ofte, men da blir det helst: Cheddar-ost, brie, tyrkisk/russisk yoghurt, kesam, seterrømme, kremfløte (laktosefrie varianter der det er mulig)

Pålegg trenger jeg heller ikke grusomt ofte, men da blir det helst: Leverpostei! Den fra Finsbråten uten gluten/melk. Roastbiff iblant, men styrer helst unna butikk-kjøttpålegg, bare fordi jeg blir sur av at det ikke nødvendigvis er 100% kjøtt.

-

Jeg gjør også det andre her nevner - hamstrer i store kvanta når jeg ser et godt tilbud/datorabatt og har et massivt matlager i fryseren.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat