Jeg handler stort sett for meg selv og finner det mer praktisk å handle hyppig, så det blir ikke noen "storhandel" - men dette er de varene jeg handler mest av i hverdagen:
Fra tyrkersjappa:
-Egg, store brett
-Kokosmelk
-Avocado (små avocadoer i nett, langt billigere enn andre steder)
-Gresskar av forskjellige slag
-Krydder (chili, hvitløk, ingefær, cumin, osv)
Fra slaktern (liten og renslig slakter i gata her):
-Oksehaler
-Skivet lammelår, lammekjøttdeig
-Kyllingvinger (tre kilo for under en hundrelapp, da er det liksom greit)
Fra normal dagligvare:
-Fett: Smør, rapsolje, kokosolje
-Kjøtt: Kjøttdeig (av "alt"), nakkekoteletter, høyrygg/bibringe/bog, kyllingklubber, kyllingfileter, røkt laks, laksefileter/salmalaks, koljefileter, seiblokk
-Grønnsaker: Hodekål/spisskål, paprika, vårløk, purre, squash, sellerirot, spinat, brokkoli, blomkål (og frosne bær - bringebær, jordbær, blåbær)
-Hermetikk: Tunfisk i vann, hakket tomat, minimais, skivet jalapeño
-Attåt: Mandler, valnøtter, kokosmasse, kakao (bruker det som krydder)
Meieriprodukter spiser jeg ikke så innmari ofte, men da blir det helst: Cheddar-ost, brie, tyrkisk/russisk yoghurt, kesam, seterrømme, kremfløte (laktosefrie varianter der det er mulig)
Pålegg trenger jeg heller ikke grusomt ofte, men da blir det helst: Leverpostei! Den fra Finsbråten uten gluten/melk. Roastbiff iblant, men styrer helst unna butikk-kjøttpålegg, bare fordi jeg blir sur av at det ikke nødvendigvis er 100% kjøtt.
-
Jeg gjør også det andre her nevner - hamstrer i store kvanta når jeg ser et godt tilbud/datorabatt og har et massivt matlager i fryseren.