Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-13, 00:06   #1929
Ziltoidia
Seniormedlem

Ziltoidia sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 35
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ferdig med tømmerhoggergenseren til junior. Nå skal jeg starte på mariuslue til mannen. Første mariusprosjekt for min del

Barsk!

Hvilken skal du lage? (Det er flere i boka mi )

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

De er jo veldig tettknytta (dersom du gjør det riktig), så da går det nok mer på materialet, vil jeg tro! Kan jo sikkert lage dem i hemp eller nylon?!
Erfaringen med ullarmbånd er heller dårlig, de klør om man blir varm/svett på håndleddet, men jeg gjorde dem i ull nå bare for å se om jeg fortsatt kunne, og fordi jeg ikke hadde noe særlig med bomullsgarn.

Her noen bilder i faktisk kronologisk rekkefølge av "vidunderne", komplett med lekker avskallet neglelakk. Man ser i det minste at jeg stadig får mer dreisen! Herregud, så mange timer jeg holdt på før jeg knekte koden langt bak i hukommelsen. En tutorial hadde sikkert vært langt lettere! Hehe.

Kult! Jeg har jo en del merinobomullsgarn til overs fra kjolen, selv om det muligens blir litt i det tykkeste laget. Skulle ikke forundre meg om jeg klarer å lage Marius utav det óg.

Apropos... jeg kjenner jeg burde utvide mitt repertoar av norsk strikk. Altså, mer enn bare Marius. Det eneste jeg kommer på er Selbuvott og Setesdalskofte... Forslag?

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat