Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-13, 22:36   #1
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 46
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill
Thumbs up

"Snøball", nydelig konfekt

Idag laget jeg noen helt fantastiske gode konfekt! Så ideen til dem på et russisk forum og laget min lavkarbo variant Det blei sånne Rafaello-lignende konfekt. Luftige og smakfulle

Dårlig mobilbilde, hehe.

1 beger Cottage cheese
1/2 boks kokosmelk (jeg bruker den tykke melka fra Rema, ev. bare det tykke fra kokosmelk fra andre merker)
ca 200-250 g kokosmasse
ca 1 dl kokosolje
søtning etter smak (jeg brukte 1 ss sukrin og flytende stevia og flytende natrin)

Varm kokosmelk til den er flytende. Rør sukrin i melka. Bland dette med CC og kjør det med stavmikser til det er luftig masse uten klumper. Tilsett smeltet kokosolje og søtning. Bland i 150 g kokosmasse. Tilsett litt mer kokosmasse om det ser flytende ut (kokosmasse fra ulike merker er så forskjellige, noen er tørrere enn andre og trekker mer veske til seg). Smak og se om du trenger mer søtning. Sett i kjøleskapet i ca 15 min så massen blir stivere. Rull massen til små kuler og rull de i kokosmassen. Legg på ett brett og avkjøl. De blir fine i kjøleskapet, men jeg legger alt i fryseren for da er de lettere å oppbevare når de blir helt stive. Men de smaker best temperert. Tiner på noen minutter.

Vi har også prøvd flere variasjoner:

*rulle dem i kakaopulver isteden for kokosmasse.
*rulle dem i hakkede nøtter
*dyppe i smletede sjokolade
*rulle dem i hakkede nøtter og dype i smeltet sjokolade.

Sist redigert av Moogie : 29-04-13 kl 12:08.
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat