Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-13, 20:07   #16
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er Delfia fullverdig kokosolje?

Det som skjer er at de enumettede of flerumettede fettsyrene tilføres hydrogen slik at de blir mettede.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogenation

Jeg kan ikke si at (full-)hydrogenert fett - som ganske riktig ikke inneholder transfett - er ufarlig eller ferlig. Jeg forholder meg rett og slett til at det er mye større sjanse for at kroppen min vet å utnytte fettet slik mine forfedre har møtt det i generasjoner framfor dette nyfettet og vil derfor redusere bruken av det i mitt kjøkken mest mulig. Altså rent preventivt. (Vi lot tvilken komme transfett tilgode i årevis og folk ble over tid syke... jeg ser ingen grunn til å tro dette er bedre. )
Men jeg innrømmer det gjerne - enn så lenge ligger standpunktet mitt nærmere religion enn vitenskap.