Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt
Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman
Vi som är nordbor är bäst i världen på att omvandla fett till värme. Det är optimalt när man bor vid polcirkeln, men inte optimalt när man bor i tropikerna. Av ditt namn att döma härstammar du från något sydligare nejder (jugoslavien?). Då har du kanske 75 procent av denna värmebildningsförmåga. (Detta är ett alldeles nytt forskningsområde och vetenskapen vet nästan ingenting om hur detta fungerar ännu.)
Jag har bara några få elever som bor i heta länder och det är för tidigt att dra några slutsatser från deras rapporter. Själv brukar jag tillåta mig att gå upp några kilo under sommaren. Jag tror nämligen starkt på att vi är gjorda för årtidsvisa växlingar mellan fettnedbrytning och fettuppbyggnad. Men det kan man kosta på sig när man har sin viktminskning bakom sig.
Kom igen med rapporter, Miroslav! Jag är väldigt intresserad av hur det fungerar. Förr eller senare kommer min bok ut i USA och då bör jag tillföra ett kapitel eller två om hur man sköter mathållningen i ett hett klimat.
Sten Sture
Dette var inspirerende, kanskje jeg må ta dietten enda mer alvorlig siden jeg blir en slags forsøkskanin Men jeg er nok til tross for navnet like mye nordbo som deg. Eneste ikke norske innslag i slekta er en svensk oldefar, men det snakker jeg ikke så mye om 
Det skal bli artig å se hvordan dette kostholdet vil fungere i høy varme, til Albertines forargelse er det jo bare en måned eller slikt til jeg kan teste måltidene i gode norske sommertempraturer , til sommern blir det 45 - 50 grader , så får vi se hva som skjer ....
|