Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-13, 20:51   #60
Ziltoidia
Seniormedlem

Ziltoidia sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 35
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Mat-i-bilder-tråden

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

Hmm..vekta mi peker også nedover, og jeg spiser mere frukt, bær, nøtter nå enn før på lavkarbo. blir en del avokadosjokoladepudding med peanøttsmør, mye fruktbiter og bær det er jo så godt.
Men jeg har sluttet helt med meieriprodukter, og sitter her og undrer på om knskje det har vert en såkalt partystopper for meg ...

Jeg har hatt to episoder i år hvor jeg har tatt pause i meieriproduktpausen, og begge gangene gikk jeg ned litt rett etter. Nå tror jeg ikke det var meieriproduktene som førte til det, men de er tydeligvis ingen brems heller. En god nyhet for noen som er glad i ost!

I tillegg så var jeg på sykehuset i går, som oppfølging pga to nyresteiner jeg fikk i desember 2011 og august 2012. Der ble jeg rådet til å spise meieriprodukter pga kalsium (fordi steinene var oksalat+kalsium, men i hovedsak kalsium, og de tingene bør vistnok utbalanseres. Høh.). Det samme gjelder forsåvidt egg, noe jeg føler for å brøle i trynet på en tidligere venninne som innsisterte på at jeg fikk nyrestein fordi jeg spiste for mye egg.

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat