Sv: Aprilstartere
Som tidligere nevtn, har jeg hatt problemer med at jeg har veid meg hver dag. Dette var første gangen jeg ikke hadde veid meg på nesten en uke, og det var myyye gøyere og mye mer motiverende å se at jeg hadde gått ned ett kilo.
Jeg går ofte en del opp i begynnelsen av uken, for så å "miste alt" mot slutten. Så det totale blir en vektnedgang. Å veie seg hver dag gir mer stress til kroppen tror jeg. jeg tror også (siikkert litt overtro, hehe) at de gangene man veier seg sjelden, så har man gått mer ned, pga. man ikke utsetter kroppen for stress.
Bare noen tanker. Men en annen ting som er positivt med å veie seg sjelden, er at den andre delen av livet, som ikke handler om mat/slanking blir mye enklere. Jeg holder jo på med en masteroppgave og har rett og slett ikke tid til å fokusere så mye på vektnedgangen. Man blir ofte "high" av å slanke seg, får en rus som er så god. Men den er farlig. Og den beste måten er å unngå å veie seg for ofte.
Som tidligere nevnt, drikke stort glass vann om morgenen, slik at du ikke vil veie deg. Det hjalp meg med å komme over en "veie seg hver dag"-kneik. Og når du først har sluttet å veie deg hver dag, så glemmer du det nesten.