Tråd: Søtsug
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-13, 23:01   #7
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 46
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Søtsug

Jeg opplever ofte samme suget rett før tante rød dukker opp. Helt enig med Lillemy i at man trenger ikke å nekte seg selv noe godt iblant så lenge det er sunt. Det må jo være trivelig å spise lavkarbo Og riktig nok en porsjon lavkarbo godsaker hjelper godt mot søtsuget og dårlig humør.
Jeg lager gode Cocosa sjokoladekonfekt, bounty med en god porsjon kokosolje og "snøkuler" konfekt med cc og kokosolje og andre godsaker som muffins, brownies ol. De er jo protein og fiberrike og jeg passer på at de har godt med fett. For min del så har jeg opplevd at jeg trenger ikke ekstra karbo men heller ekstra fett og det holder. Da klarer det seg som oftest med en liten porsjon og det gjør virkelig godt av noe leggetid og godt også har jeg altids bær hjemme. Enten ferske eller sånne tørkede crunchies bringebær eller jordbær fra iHerb. Perfekt som naturlige godterier. Eller frosne bringebær som jeg lager smoothie eller is. Sunt og godt