Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-13, 12:56   #1965
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Jeg bare tenker fremover til flere eventuelle kjolestrikkemanier: Finnes det noe lett garn for pinne 3-4 som ikke er så varmt? Jeg liker Sandnes Duo temperaturmessig, men det ble veldig tungt. Alternativt kunne jeg ha strikket med Alpakka, men det er innmari varmt igjen, og lever gjerne sitt eget liv fasongmessig. Forslag?

Ellers lurer jeg på om det er andre som har erfaring med knitpro-pinner. Har litt lyst på utskiftbare rundpinner. Har forstått at Symfonie (gjerne dreamz) er bestselgeren, men jeg ser stadig Nova dukke opp som favoritt. Skal man først bruke 4-500 kroner er det greit å gjøre litt research.

Hva med lin/linblanding? (Har ingen erfaring selv.)
Jeg har knitpro symphonie. Er veldig godt fornøyd. Men har forstått at man kan være uheldig og treffe på noen mandags-varianter innimellom. De er også slett ikke så dyre som du vil ha det til om man går på ebay.

Jeg tipper forresten at du ikke trenger å velge ... det ser ut som at både nova, (karbonz) og symphonie bruker samme kobling. Skal jeg gi deg et tips så er det å kjøpe et startsett i enten symphonie/nova og så legge til den sorte wiren - den er nemlig mye bedre å jobbe med enn den rosa.

Edit - jeg sikler på karbonz, jeg da. Tror liksom at jeg skal strikke så mye kjappere da.... (not! Jeg er bare utstyrfreak... )

Sist redigert av smgj : 22-04-13 kl 13:14.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat