Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-13, 13:32   #3
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Urinsyrenivå og proteiner

Opprinnelig lagt inn av kaffedamen, her.

1 gram pr kg kroppsvekt pr døgn er på ingen måte ekstremt. Det er akkurat det Olympiatoppen anbefaler mosjonister. Jeg finner ingen klare svar angående diabetes/insulinresistens, men en lege bør jo kunne svare på dette.

Nei, det er jo langt ifra ekstremt normalt sett, men hvordan er det i forhold til høye urinsyreverdier?
En lege burde kunne svare på det, men ikke min Finner heller ikke mye om det på nett bortsett fra at det ikke er uvanlig at diabetikere har høyere nivåer og at dette gir dobbel risiko for hjerte-kar sykdommer ... Men med å få beskjed om å ikke spise så mye proteiner leser jeg mellom linjene at legen min antyder at det er det som er årsaken og ikke diabetesen (jeg drikker knapt alkohol så det er det ikke).

Hadde forøvrig høyt kolestrol også, om det skulle være noen sammenhenger her ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat