Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-13, 09:40   #12
kaffedamen
Medlem

Medlem siden: Apr 2013
kaffedamen er ny på veien

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av maulie, her.

Trener på treningsstudio ca 2-3 ganger i uken. Da går jeg 30 min ca på tredemølle først, så trener jeg litt rygg, bein, bryst osv.. Det jeg klarer. Så 20-30 min på mølle eller sykkel eller noe igjen etterpå. Er der ca 1,5 timer.. Ellers, går jeg tur på litt over 2 km i skogen 2-3 ganger i uka også. Her om dagen gikk jeg på fjelltur på 3 timer, 2 timer opp (sinnsykt bratt), og 1 time ned igjen. Aldri vært så sliten, hehe. + at jeg trena 1,5 time før turen..

Siden du er utålmodig og vil oppnå mer innen en gitt dato ville jeg (i tillegg til tipsene du har fått angående kostholdet) lagt opp treninga mer målrettet.
Styrke

1. 2-3 øvelser pr store muskelgruppe (bein, rygg, bryst, mage i den rekkefølgen)
  2. Trent tungt (4 serier x 4-6 reps)
  3. 4 dager pr uke (husk hvile mellom øktene, dvs hvile fra styrketreninga)
  4. Oppvarming til styrke 10-15 minutter på mølla, kondistrening på andre dager enn styrketreninga. Den kan jo fint gjøres utendørs nå.
Kondis
  1. 2 økter i uka med høy intensitet (bakkeintervall, intervall på mølle med stigning, høyintensitets sykkeltime)
  2. 2 økter i uka på moderat intensitet i 30-60 minutter, gjerne utendørs.
  3. Gå tur hver eneste dag du ikke trener kondis i 30-45 minutter i raskt tempo.
    Det bør bli 3,5-5 km pr tur.

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat