Tråd: Aprilstartere
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-13, 17:37   #162
Supah
Seniormedlem

Supah sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Alder: 35
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av arthas_, her.

Så flinke alle er. Veldig motiverende å se at det går så bra med dere
Har selv mistet 1,2 kg på 4 dager

Men lurte på noe, fant et lavkarbobrød på butikken (Ingers lavkarbobrød tror jeg)
åsså så jeg at det hadde 7,6 karbo per brødskive, mens det står "hvorav sukkerarter 0,2", skal man gå ut i fra at det er 7,6 per brødskive når man regner sammen for hele dagen?

Så bra! 1,2 på 4 dager er jo en kjempestart. Når det kommer til brødet er det riktig at hver skive da inneholder 7,6 g karbohydrater. Og av disse er 0,2 gram sukker. Men det er fortsatt 7,6 g i en skive. Jeg vet ikke hvilken retning du satser på, men dette er ikke noe for en i ketose

Opprinnelig lagt inn av MajaKr, her.

Hei aprilstartere

Eg hiver meg på her siden eg startet for snart 3 veker siden.

Eg har gått ned frå 77 til 73.7 dei første to vekene. Eg har holdt meg til 10g-20g karbohydrater om dagen, og dette fungerer fint
Har likevel veldig lyst på kanelbolle
Eg har aldri vert noe sukkerslave, men eg merker at humøret mitt er meir svingende for tida. Blir lett irritert, noe eg ikkje er vant med. Er det andre som har erfaring med dette? Går det over?

På tirsdag er deg veiedag igjen....og eg gruer med.... kjenner at eg sliter med å takle at det kanskje står stille, eller i verste fall går opp!
Setter stor pris på å kunne lese om andre som opplever dette, men likevel holder ut!

I dag skal eg ha ein eller anna form for pai til middag

Hei MajaKr. Velkommen skal du være. Du har jo hatt en kjempefin start, og en super nedgang så langt. Det du beskriver om sukkersug er veldig vanlig i starten, men den beste metoden for å bli kvitt det er å bare holde ut de første ukene. Min erfaring er i allefall at det forsvinner etterhvert.

Det er også helt vanlig at det går ut over humøret og oppførselen i begynnelsen. Det er en stor omveltning for kroppen, den trenger bare tid Dette har du FULL kontroll over!

Jeg skjønner at du er redd for vekten, mange som er det. Men dersom det skulle skje at det ikke gikk ned, eller at du går opp en uke, så MÅ du tenke på helheten. Si det gjerne høyt for deg selv også. "Jeg har gått ned 3,3 kg på 2 uker" det er jo helt sinnsykt bra! Du må fokusere på det! Lykke til!

Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat