Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-13, 06:43   #2
kaffedamen
Medlem

Medlem siden: Apr 2013
kaffedamen er ny på veien

Sv: Personlig trener over nettet!

Hei, jeg jobber som personlig trener på et treningssenter. Jeg har også noen online kunder innimellom. Noen fordeler og ulemper ved de forskjellige valgene:
På treningssenter:
Noen fordeler

• dere treffes ansikt til ansikt
  • du får hjelp med teknikken i alle øvelser (dette ser jeg er et springende punkt for mine online kunder)
  • på et treningssenter har du tilgang til alle nødvendige treningsapparater og andre hjelpemidler
  • du får mye kunnskap gjennom PT-timene, for vi snakker jo sammen gjennom øktene
  • du får presset grensene dine mer med en PT til stede som kan både støtte og pushe
Noen ulemper
  • du må trene til de tidene du og PT'en kommer fram til
  • du må komme deg til treningslokalet (det trenger for øvrig ikke være et treningssenter, mange PT'er har også utetrening)
Fordeler med online

• du trener når du vil, hvor du vil
  • du får skriftlig og muntlig (ofte via Skype) oppfølging som også gir mye kunnskap
Ulemper
  • det er vanskelig å vite om du gjør øvelsene teknisk riktig, og dermed unngår eventuelle skader/feilbelastninger
  • det er vanskeligere å presse seg selv til å gjøre det som trengs enn å la noen andre gjøre det
  • du har ikke nødvendigvis tilgang på PT mens du er i gang med økta, hvis spørsmål/usikkerhet oppstår
Dette er noen punkter å ta hensyn til. Hvis du har sterk motivasjon til å gjennomføre et treningsopplegg i 8-12 uker på egen hånd fungerer online PT fint. Hvis du vet med deg selv at det kan være vanskelig å komme i gang og holde seg i gang passer det best med PT på treningssenter.

Håper dette var til hjelp. Lykke til med treninga!

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat