Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-13, 10:38   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Dette med proteininntak i forhold til vekt

Ja, hva tenker dere ang hvor man skal legge seg i løypa. På flere amerikanske lavkarboforum bruker de formelen for protein der de regner ut hva de burde veie normalvektig, si 60kg, og da trenger de 60g med protein, selv om de veier 100kg. De legger selvsagt på ekstra protein om de trener.

Hva gjør du, og hva tenker dere som har litt mere peiling på dette?
Jeg har hele tiden ligget på et proteininntak som hele tiden har ligget 10-20g under min daværende vekt , ellers går jeg ikke ned i vekt. Alternativet hadde da vært å kutte ned på fettet, men da ender jeg på 65%fett eller mindre( jeg prøver å få til ca 70-75%fett).

Det jeg egentlig lurer på er om dere tror det er greit å ligge under sin vekt i protein(altså med teorien 1g pr kg vekt) når man er overvektig.

Jeg opplever nemlig at vekta/cm går mest ned når jeg kutter litt på proteininntaket(og gjerne går opp i fettprosent, ergo ikke mindre energi).. Jeg blir rett og slett ikke klok på dette.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat