Sv: Derfor bør du kaste baderomsvekten!
Forbauser meg at så mange sier at de ikke er avhengig av badevekta men allikevel bare må veie seg minst en gang til dagen for å se hvor mye de har lagt i do, om den salte fleskesvoren de spiste i går ga litt vannvekt, om treninga har gitt vektøkning osv osv.
Variasjoner i vekta er helt naturlig og trenger man og ha kontroll på hvordan de varier, ja da mener jeg at det blir en stressfaktor selv om man kanskje ikke tror det selv.
Men som jeg nå har presisert i første innlegg og sener også, dette er for de mange som stresser med vekta og det er gudhjelpe meg nok av de her inne etter en del av innlegga og dømme. Det var ment som folkeopplysning om at variasjoner i vekta er for det meste helt naturlig og ingen grunn til panikk og ikke minst er den baderomsvekta et stort stressmoment for svært mange (bevisst eller ubevisst).
Jeg er ihvertfall ikke vektoholiker lengre og har også sluttet og veie og loggføre all mat. Jeg har ikke holdt meg på den smale, ketogene sti i det siste og tydeligvis har dette gjort godt for min kropp. Litt variasjon og noen mindre stressfaktorer har gjort at størrelsen har godt ned, ihvertfall sier klærne mine det 
|