Sv: Personlig trener over nettet!
Opprinnelig lagt inn av kaffedamen, her.
Hei, jeg jobber som personlig trener på et treningssenter. Jeg har også noen online kunder innimellom. Noen fordeler og ulemper ved de forskjellige valgene:
På treningssenter:
Noen fordeler
- dere treffes ansikt til ansikt
- du får hjelp med teknikken i alle øvelser (dette ser jeg er et springende punkt for mine online kunder)
- på et treningssenter har du tilgang til alle nødvendige treningsapparater og andre hjelpemidler
- du får mye kunnskap gjennom PT-timene, for vi snakker jo sammen gjennom øktene
- du får presset grensene dine mer med en PT til stede som kan både støtte og pushe
Noen ulemper
- du må trene til de tidene du og PT'en kommer fram til
- du må komme deg til treningslokalet (det trenger for øvrig ikke være et treningssenter, mange PT'er har også utetrening)
Fordeler med online
- du trener når du vil, hvor du vil
- du får skriftlig og muntlig (ofte via Skype) oppfølging som også gir mye kunnskap
Ulemper
- det er vanskelig å vite om du gjør øvelsene teknisk riktig, og dermed unngår eventuelle skader/feilbelastninger
- det er vanskeligere å presse seg selv til å gjøre det som trengs enn å la noen andre gjøre det
- du har ikke nødvendigvis tilgang på PT mens du er i gang med økta, hvis spørsmål/usikkerhet oppstår
Dette er noen punkter å ta hensyn til. Hvis du har sterk motivasjon til å gjennomføre et treningsopplegg i 8-12 uker på egen hånd fungerer online PT fint. Hvis du vet med deg selv at det kan være vanskelig å komme i gang og holde seg i gang passer det best med PT på treningssenter.
Håper dette var til hjelp. Lykke til med treninga!
Tusen takk for svar
Jeg er motivert til å trene selvstendig hjemme, så har jeg en samboer som er flink til å pushe meg så det skal nok gå bra
Hva ligger prisen hos deg for ett 12 ukers treningsopplegg, lager du en kostholdsplan i tillegg?

|