Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-13, 02:22   #8
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Re: Dette med proteininntak i forhold til vekt

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det har en og det er derfor jeg spør. Skal en spise 1g protein( jeg trener ikk hardt og trenger i allefall ikke mere)pr kg en veier som overvektig for å ikke miste for mye muskelmasse? For en trenger jo musklene under vekttapet også. Ellers skal jeg som nå veier 107 kg gå ned til 50-60g protein( jeg er bare 160cm høy). For en blir jo mere sulten om en skal kutte så mye. Dvs at for å få en fettprosent på 70%, må jeg da ende opp på under 1000kalorier om dagen. Så hvordan noen klarer å få til 1g protein pr kg normalvekt og energiprosent på 70-75 og enda ikke nede på sultekur forstår jeg ikke. Da må de jo ete mere enn 1g protein eller øke fett/karboinntak.
Altså, regnestykket går ikke opp for meg.
Noen som skjønner hvor jeg vil? En ting er at en ikke behøver å telle kalorier, men dette blir jo vilt lite energi.

Jeg ser den. Man kan ikke begrense proteinene til muskelmasse og holde seg rundt 75% nei. Enten må man spise mer proteiner eller ha høyere fettandel.. jeg gjør begge deler selv. Jeg er ofte oppe i 90% fett i enkelte måltider og kan komme opp i 85% fett på en dag.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat