Sv: Hva er galt??!
Opprinnelig lagt inn av Andrine84, her.
Synes å huske at jeg har lest i ketolyseboka at kroppen vil tilstrebe å komme seg tilbake til den høye vekten igjen i 2 år etter endt kur.
Jeg mener jo at dersom man trener og forbrenner så kan man jo spise karbohydrater, men det gjelder jo å holde seg på et fornuftig nivå, og ikke overdrive.
Min erfaring er i allefall at jo mer overvektig man er, dess vanskelig er det å bedrive fysisk aktivitet, så jeg håper at jeg vil kunne klare det når jeg har nått målet mitt.
(Selv har jeg alltid vært en sofasittende "overdriver" som spiser dobbel porsjon middag, med gjerne 2 poteter, sauser laget med mel, glad i potetgull, kaker, gjærbakst og kjeks... Går jeg tilbake til det igjen så skjønner man jo hva som skjer..)
Ja, det er det. Man er jo fult klar over utfallet, men jeg er så glad i karbohydrater! Og jeg ville ikke valgt et liv uten det, for da tror jeg at jeg hadde blitt deppa. Hvor sykt er ikke det?!! Jeg syns liksom ikke det er verdt å velge bort karbohydrater for alltid, bare for en periode.
Men når man ikke er, slik som min søster , at man kan trøkke i seg hva man vil uten å legge på seg, så må man bare innse at karbohydrater ikke er ens beste venn. Nå er jeg på første dag etter en skrekkveing. Det rare er at når jeg først starter på ketolyse igjen, DA innser jeg hvor feit jeg har blitt. Nå tør jeg nesten ikke gå på butikken så folk ser meg, men i går flesket jeg meg ned der og kjøpte sjokolade. Merkelig.
Er jo ikke der jeg var etter to graviditeter rett etter hverandre, men nærmer meg det fortallet, og da må eg bare ta meg sammen nå, før det er for sent.

|