Tråd: Hva er galt?
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-13, 13:58   #23
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Man kan ha så store idealer man bare vil, men realiteten er at MANGE bruker ketogent kosthold som en slankekur. Om det er bra er jo en ting, men sånn er det nå en gang. Jeg skal ikke snakke, for jeg gjør det selv. Spiser ketogent nå, og har ingen planer om å fortsette med det i fremtiden. Er en fin slankekur det. Men selvfølgelig ikke hvis man har planer om å gå over til gamle synder når man er ferdig. Men der må man jo da legge inn en innsats underveis, for det går ikke av seg selv å endre gamle, stygge vaner og mønster.

Men mange henger seg jo helt opp i at verden er så vidunderlig når man spiser ketogent og glemmer helt å tenke på at kanskje det lå noe mer bak at man ble overvektig in the first place. Nå er det jo mange her som har gått opp i vekt pga sykdom og feil mat, men det finnes en like stor gruppe som har spist på seg den overvekten, for å skjule og døyve alle mulige følelser. Dette vet man jo selv, så da vet man hva man må jobbe med også.

Ja

Jeg føler jeg blir litt uglesett og dømt her nå av mange. Jeg trodde jeg kunne si hvordan jeg har det og få en viss forståelse. Jeg er ikke dum , jeg vet jo at det ikke er bra å sprekke og spise masse karbohydrater. Jeg gjør da ikke det fordi jeg tror det er bra! Det er bare noe jeg ikke helt klarer å kontrollere. Det er ingen som er her inne fordi de har vært så flinke med alle matvalg, det er en grunn til at vi er her. Jeg føler det sklei ut litt for meg etter faren min døde og jeg mistet babyen min, men kanskje det bare er unnskyldninger? Ikke vet jeg, men jeg skal i hvert fall sjerpe meg!

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat