Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-06, 23:48   #20
Miroslav
Medlem

Miroslav sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 53
Miroslav er ny på veien

Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Jeg tror det har blitt litt lettere å få tak i lavkarbo mat på restaurantene der nå, f.eks. har TGIFridays en egen Atkins meny. Dessuten er det jo et utrolig mangfold i matvarebutikken. Jeg har også bodd der borte, og det var ikke Niagara Falls våre norske besøkende var mest imponert over, men matvarebutikken, som er et slags kjøpesenter hvor du finner mange typer spesialbutikker (bakeren, slakteren, fiskebutikken, sushi-sjappa, kosher-sjappa, sandwish-sjappa etc.) Dette mangfoldet gjør det jo enklere å finne et variert utvalg av matvarer med lite karbohydrater, selv om det de aller fleste kjøper er mye halvfabrikata og ferdigmat. Vi hadde mye mindre søppel enn de fleste naboene våre, og jeg tror at hovedgrunnen var at vi kjøpte mindre halvfabrikata.

Miroslav, jeg hadde dødd med en innetemperatur på 30 grader. Selv om jeg regner med at airconditionen din tar vekk den verste fuktigheten. Jeg har opplevd en sommer uten aircondition og aldri igjen! Og hvordan overlever du uten aircondition i bilen?

Vennlig hilsen

Hilde

Matbutikkene var det som imponerte meg mest også de første gangene jeg var på besøk. Og det er ingen sak å kjøpe rene råvarer, men skal du ha noe annet, pålegg ol. gjelder det å passe på, sukkerinnholdet er veldig høyt i veldig mye. Det kan sikkert tenkes at det er det samme i Norge, jeg brydde meg ikke om slikt da jeg bodde der, men jeg er overrasket over hvor mye sukker som snikes inn i maten nesten over alt.

Ellers temmer det at noen steder har begynt med lav karbo oppskrifter på menyen, men det har jeg aldri testet, er ikke så ofte ute å spiser ...

Når det gjelder tempraturen må du tenke på at luftfukitgheten i LA (jeg bor litt utenfor selve LA innover i landet) er mye lavere en der du bodde (Buffalo?), jeg bor jo i ørkenstrøk, så da er det ikke like plagsomt med varmen.

Men bilen ja, et er en sak for seg selv. Jeg kjører litt over en time til jobben hver vei, og om sommeren må jeg ha begge vinduene åpne, noe som gir ganske bra trafikksus i kupeen for å si det mildt En dag bestemte jeg meg for å sjekke hvordan det var å kjøre helt hjem med lukkede vinduer Jeg var dryppvåt når jeg kom hjem, fra tidligere bastuderfaring vil jeg anslå at tempraturen i bilen lå rundt 70 - 80 grader på det varmeste. Kommer ikke til å ta det eksperimentet en gang til ...

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat