Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-13, 21:01   #35
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Her er det snakk om trøndebunaden og den finnes i både rødt, blått og grønt. De nye variantene i rødt med gult og svart med gult ser jeg totalt bort i fra, de er grusomme og det blir ikke aktuelt å legge en krone i en av de to typene. Kall meg hva dere vil, hun får velge mellom de tre tradisjonelle, men de to nye er ikke aktuelt. Da får hun vente til hun blir voksen og betaler sjøl.

Jeg skjønner deg egentlig godt her, for jeg er ikke så begeistret for besteforeldrenes drøm om Tromsø festdrakt. Jentungen bodde i Tromsø det første leveåret, og jeg synes ikke det er nok til å ha den tilhørigheten. De "unnskylder" seg med at faren er fra Tromsø, men jeg er litt sær der. Jeg er gammeldags og tenker at bunad er bunad, og mener at valget da står mellom nordlandsbunaden og tromsbunaden for det er der hun har tilhørighet. Det vil ikke besteforeldrene høre snakk om, for tromsbunaden er såååå stygg .

Jeg tenker også at både farmor, mormor og jeg har nordlandsbunad, så å da komme med en festdrakt på familiebilder blir litt rart . Jepp, jeg er sær... (Nå skal det også sies at jeg ikke har noe mot festdrakter, for Lenvik festdrakt er den flotteste jeg vet om.)

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat