Tråd: Aprilstartere
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-13, 08:25   #200
Arwen36
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Hei Arwen!

fra jeg begynte for en måned siden til jeg er ferdig med vektreduksjonen er det 11 kg som skal av. At dette blir en livsstilsendring er noe som er blitt mer og mer klart for meg. Men jeg skal gjerne innrømme at jeg var litt sånn desp da jeg begynte, og ikke så det som det da jeg begynte....

Du har ikke mye å ta av, og det jeg skal si er kjedelig, men sant: Om du går ned i vekt på ketolyse og fortsetter ditt vanlige kosthold etterpå, kommer det gjerne noen ekstra kilo på kroppen, og sånn går runddansen.....

For dem som har få kilo å ta av er det ikke nødvendig å la kroppen gjennomgå et slikt stress. Når du har så få kilo å ta av vil det uansett ta litt lengre tid, enten om du går på ketolyse eller "vanlig mat, men litt mindre og sunnere".

Jeg vil si at har du mindre enn fem kilo å ta av, så må du gjerne begynne med lavkarbokosthold, men da må du se det som en livsstilsendring, ikke diett.

Det er jo 5 kg + jeg ønsker å ta av, ikke under 5 kg. Og jeg vet at jeg ikke kan gå tilbake til det kostholdet jeg hadde. I går laget jeg en lavkarbo- pizza, den var god, så den kommer jeg til å lage mer. Mamma, datteren min og kusinen min likte den også! Men jeg kommer også til å bytte hvetemel til spelt (som jeg har gjort før).

Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat