Sv: Hva er galt?
Opprinnelig lagt inn av Imse, her.
Nå er det jo himla stor forskjell på å øke karbohydratene i form av mere grønnsaker, kanskje en skje ris, en frukt eller litt nøtter av den sorten med mere karber enn det å ta seg en utskeielsesdag i uka der er spiser av sukker og mel og fett i en salig blanding. Det siste der får meg til å gå bavianas, det første får meg til å holde vekta og søtsuget unna.
Tenk over hva du vil med kosten når du er ferdigslanket. Du vet at du klikker på sukker og mel, så hvorfor innlemme det i livet igjen? Det er ikke slik at en må tilbake til slik kost når en vil øke karbokvoten pr dag. En kan fint spise 100g karbo om dagen uten å spise mel og sukker i mengder.
Ja, det er sant. For er så fort jeg starter med det igjen, at jeg klikker. Men, jeg kan heller ikke se for meg et helt liv uten noe av det jeg liker. Det er jo ting jeg liker på lavkarbo også, men må ærlig innrømme at karbohydrat-mat smaker mye bedre. Jeg syns bare er trist å måtte gi opp alt det for alltid. Vet det høres helt latterlig ut, men jeg syns tanken er deprimerende.

|