Re: Sv: Hva er galt?
Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.
Ja, det er sant. For er så fort jeg starter med det igjen, at jeg klikker. Men, jeg kan heller ikke se for meg et helt liv uten noe av det jeg liker. Det er jo ting jeg liker på lavkarbo også, men må ærlig innrømme at karbohydrat-mat smaker mye bedre. Jeg syns bare er trist å måtte gi opp alt det for alltid. Vet det høres helt latterlig ut, men jeg syns tanken er deprimerende.
Tror du bør ta deg tid til å finne gode erstatninger for det du savner. Handle inn diverse bakemixer og lavkarbosnop og teste ut oppskrifter. Kanskje du klarer å "nøye" deg med sånne ting på utskeielsesdagen din, hvis du finner noe som smaker ordentlig godt? Og jobbe litt med innstillingen kanskje, hvis du allerede har bestemt deg for at hvetemel og sukker er noe ingenting annet kan erstatte, og noe du aldri klarer å leve uten (høres ut som det er litt sånn du tenker?)... Hvis det er den fysiske rusen av sukkeret og hvetemelet du savner, mer enn selve smaken, kan det nok bli verre da.. For min del pleier det ihvertfall å hjelpe å spise meg skikkelig kvalm-mett på lavkarbokake, hvis jeg kjenner at jeg bare MÅ ha noe. 
|