Tråd: Hva er galt?
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-13, 15:05   #40
Hamster59
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hva er galt?

Jeg har aldri vært så opptatt av å telle karber, har aldri sjekka om jeg var i ketose. Men jeg gikk ned ca 20 kg ved å spise de riktige tingene. Jeg kutta ut mel og sukker, poteter og ris. Har prøvd å spise litt av det etter hvert, men det fungerer best når jeg holder meg unna. Fant nettopp ut at jeg har intoleranse mot mel, sukker og poteter, og da priser jeg meg lykkelig for at jeg har levd på lavkarbo, for da vet jeg hva jeg skal spise.

Når du skal innføre karber igjen, kan det være lurt å tenke gjennom hva og hvor mye. Men jeg tror (slik endel andre har vært inne på) at det vil være bedre å legge om til mer "moderat" lavkarbo som et varig kosthold enn å kjøre på med ketolyse for så å øke på med karber. Hvis noe trigger sukkersuget bør du være litt forsiktig med det.
Vær også obs på at stress kan hindre vektnedgang. Lavkarbo krever litt planlegging, men hvis du ønsker å holde vekta nede er det kanskje det du må holde deg til.

Du bør heller ikke sammenligne deg med søstera di, for det som fungerer på én er ikke nødvendigvis det som fungerer på en annen, selv om dere er søsken.

Lykke til!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat