Sv: Trenger mye sympati og en liten forklaring!
Følte for å skrive litt mer til deg ,en tidlig morgen stund.Som du jo sikkert vet er kroppen din nå i ferd med å gå over fra karbo som drivstoff ved trening,til fett som drivstoff.For at kroppen skal greie å bruke fett som drivstoff trenger den ulike enzymer som den selv må produsere.Det greier den helt fint, men i overgangen fra det ene til det andre kan det butte litt og det er nok det du opplevde på din tur.
Hvor lang tid det tar før kroppen er helt tilpasset fett som drivstoff er nok individuelt, virker det som på fortellinger her inne.
I overgangen ,når kroppen venner seg til,må du gi den litt slakk.Kjenn litt etter ,ikke prøv å sette ny pers denne uka,slapp av litt,det kommer til å bli helt fint.
Selv opplever jeg at det ikke er noe problem å løpe når som helst,spiller ikke noe stor rolle når jeg spiste sist,er heller ikke hysterisk av sult etter løpetur og det er delig.Synes jeg trenger litt lengere oppvarming før de tyngste turene.Ellers merker jeg lite forskjell fra tidligere kosthold.Men overgangen var frustrerende,det er vell ingen løpere som liker å plutselig få elendige tider.
Men ,som sagt,det er en overgang!
|