Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-13, 19:43   #23
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Dette med proteininntak i forhold til vekt

Hvordan føler du deg om du spiser like mange gram protein som det antall kilo du ønsker å veie, spiser så mye karber som du tåler og fett til du er mett? Hva kommer du ut med i energifordeling da? Jeg mener å ha lest at man kan legge seg på målvekt i gram protein, men det er jo så mange teorier ute og går. Andre steder står det 0,8-1,2 gram protein pr kilo kroppsvekt (altså nåværende vekt). En annen regel sier høyde i cm minus 120, men at man ikke bør ligge under 50 gram uansett.. Jeg med mine 165 kunne jo endt på 45 gram... Noe sier meg at den regelen passer best for menn som rager høyt over bakken.
Altså ikke til å bli helt klok på annet enn å fortsette å prøve seg frem?

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.

Sist redigert av Chamomilla : 08-05-13 kl 19:50.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat