Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!
hei,
jeg startet med ketolyse-kuren 1.mai. dette blir min andre gang.
første gang gikk jeg ned ca 15 kilo og hadde sikkert gått ned mer om jeg ikke hadde skeid ut. da gikk jeg fra 87 kilo til 72 kilo.
når jeg ble jeg gravid ca et år etter var 84 kilo og med bekkenløsning, vannsamling, matlyst for fullt, jeg gikk over til vanlig kosthold med karb.
la på meg over 20 kilo ved endt svangerskap. 106 kilo.
6 uker etter fødsel var jeg nede ved 90 kilo. så begynte mini å nekte å amme og jeg måtte pumpe og det var ikke like effektivt som amming og vekta stoppet opp. tenkte ikke noe mer over det og tenkte at kroppen trengte pause og det kommer etterhvert men ved 3 mnd kontroll var jeg 94 kilo 
når alle andre går ned fødselsvekta og mange mer enn det var dette veldig fortvilende. jeg kunne ikke starte med ketolyse for jeg pumpet og var usikker på effekten av lavkarbo på melken.
men nå ca 4 1/2 mnd etter fødsel er vekta 95 kilo og jeg pumper ikke lenger og følte meg klar for å begynne på ketolysekuren igjen og ta "problemene" i egne hender.
når jeg oppdaget at jeg var gravid sluttet jeg og røyke og sluttet med kaffe. cold turkey
har ikke røykt eller drukket kaffe siden.
begynte med 2 kopper kaffe kun for å få i meg nok fett. lager nescafe med 2 ts kaffepulver og 1 dl vann og tar 20ml fløte oppi.
jeg drikker mer vann enn annet drikke men i løpet av de 9 dagene har jeg drukket et par glass cola zero, fun light, 5-6 kopper kaffe med fløte.
de 2 siste dagene har jeg drukket kaffe med fløte med halv ts natreen som søtningsmiddel.
har også drukket 2 glass smoothie med bringebær/jordbær, fløte og en ss kesamvanlje. igår og i forrigårs. måler et glass (2,5 dl) med frosne bær.
jeg eier ikke vekt enda, men kan ikke si at jeg har merket noe vektnedgang.
jeg føler meg bedre, har mistet litt av sult følelsen som egentlig er søthunger og sover bedre men ikke noe betydelig vektnedgang som jeg trodde ville skje 1.uken. jeg har jomye vann i kroppen enda etter fødselen så hvorfor har ikke det forsviunnet i det minste.
er det fødsels-hormoner som er ute og patruljerer og beskytter fettet?
er 165cm og 95 kilo ... wtf is going on?????
jeg skriver også ned alt jeg spiser.
en typisk dag for meg ser slik ut
frokost er omelette med 3 egg, enten kokt skinke eller 1 kjøttpølse, sopp, løk, paprika, tomat og en kopp kaffe med fløte
lunch: 5-6 barbeque ribbe, stekt i ovn, crispy og fett. nam nam og en liten skål tyrkisk yoghurt. vann eller fun light eller farris
drikker 0,75 imsdal flaske vann
snacks kan være alt fra smoothie, selleristang, oppkuttet rå brokkoli/blomkål som jeg går og tygger på, quacomole, ren avocoado
en kopp kaffe
middag: laks med stor salat. salaten min har alltid avocado og fetaost i seg. blomkål, brokkoli, tomat, agurk, isbergsalat, rødløk/vårløk, paprika.
dressing er alltid sitronsaft, olivenolje, salt. eller sitronsaft og majones, eller knorr sin franske urter dressing i pulver som du blander med olivenolje. lite karb i den.
kvelds kan være rester av middag men oftest så er jeg så sliten at jeg legger meg sammen med min snart 5 mnd gamle sønn rundt kl 21.
så jeg spiser sjelden kvelds.
tips og råd tas imot takk.